lördag 15 januari 2011

Timmer och skrot


En mulen dag 1967 passerar en släpa med timmer dragen av T21 58  stationen i Oskarsvik. På spår 4 väntar ett tåg med järnskrot med destination masugnen i Runå Bruk, på körsignal.



Tillägg: En skrotanalys

80 % pappersremsor ur dokumentförstöraren = stålplåt.
Resten är ur plastskrotlådan, spagetti, snabbmackaroner ( hela och krossade) = gjutjärn.
Kugghjul från skrotade lok. Kugghjul och annat från krossade armbandsur ( Dom var kass redan innan jag krossade dom ).
Skrot ur elektroniklådan mm.
Lasten i varje vagn är en sammanhängande "klump". Denna gjorde jag genom att klä vagnen innuti med "gladpack".
Sedan proppade jag ner pappersremsorna som jag knölat till innan . Uppepå strödde jag resten av delarna.
Allt bandsihop med limvatten 50/50.  När detta sent om sider torkat efter ett par veckor, kunde jag lyfta ut klumpen och ta bort plastfilmen.Målningen bestod i ett nogrann sprutning med mattsvart från alla håll.
Sist en lätt sprutning med rostrött/brunt. Återstår att torrborsta individuella delar i olika svaga nyanser av diverse kullörer.
 


 

1 kommentar:

  1. Snyggt! Bakgrunden i översta bilden lyfter helheten.

    /Erik

    SvaraRadera