söndag 7 november 2010

UGJ eller Jeco Du?

Näe, UGJ:n är inte sné, det är fotografen och kameran som är sné.

Här kommer bild på min moddade Jeco Du. Nu med slickepinnar ( Teknobygg ) och moddade strömavtagare.Jag tyckte att Jecos strömavtagare var för klumpiga upptill. När jag demonterade allt upptäckte jag till min förvåning att hela strömavtagaren är gjord i gjuten mässing ! Jag kasserade överdelen och ersatte den med 0,4 mm nysilvertråd. De nedre armarna behöll jag men slipade bort ca 50 % av tjockleken. Detta var möjligt eftersom det var gjuten mässing. Resultatet syns på bilden och kan jämföras med Entecs Mk 2 som jag monterat på UGJ:n som står på spåret brevid. UGJ:n hade blivit över i materiallådan och blev ett bytesobjekt med en kompis efter att jag målat kåpan. Observera att UGJ;v saknar fönster och andra detaljer.







Nästa gång tänker jag visa lite bilder på mina moddade tankvagnar.

1 kommentar:

  1. Bilden gör inte UGJ-kåpan riktig rättvisa. I verkliga livet den ännu vackrare. För att inte nämna vädringen som är smakfullt utförd.

    SvaraRadera